viernes, 3 de mayo de 2013

Exemples de bones pràctiques

He decidit comentar 3 bones pràctiques d'unes companyes de classe:

http://reflexionyinnovacionei.blogspot.com.es/  "La hora de la merienda".

Aquesta companya parla d'una bona pràctica que es realitza al centre on fa pràctiques, en concret amb infants de 3 anys. L'alumna comenta com  li agrada les bones pràctiques que realitza la tutora de l'aula i concretament en el moment de l'esmorzar. 

La companya comenta l'autonomia que tenen els infants en aquest moment, ja que segueixen un ritual o rutina que els nens ja tenen molt marcat. 

Aquesta cadena de coses, com per exemple, rentar-se les mans, van al bany, s'asseuen i recullen... posen a l'infant com a protagonista del seu aprenentatge i l'impliquen, fins que aquests esdevenen completament autònoms. Al infants els agrada realitzar les coses per ells mateixos, i més en quant a coses quotidianes com són aquests moments.

Com a punt negatiu d'aquesta pràctica és que la companya veu que la tutora no deixa als infants que siguin del tot autònoms, ja que ajuda als infants a menjar, però també en altres moments o situacions.
Penso que en algun moment donat si que podem ajudar a un infant, però abans d'això sempre s'ha d'intentar que ho faci tot sol, d'aquesta manera els infants tindran opcions i podran saber que ells poden ser autònoms.

Com a punt positiu és el nivell de satisfacció que senten els infants fent aquesta activitat, i també la tutora, ja que es veuen infants feliços i contents en aquell moment, i es desenvolupa el vincle afectiu entre infants i adults.

-http://bocinsfelicitat.blogspot.com.es/ "La setmana del protagonista".

He elegit aquesta pràctica d'una companya perquè parla de l'infant com a protagonista i aquesta activitat afavoreix molts aspectes dels infants, com l'autoestima, pertinença al grup, emocions, vivències... etc.

Es dona molta importància també a la comunicacio dels infants, i es dona l'oportunitat de que ells s'expressin, ja sigui amb paraules, gestos...

Els infants poden expressar-se lliurement en un ambient càlid, que invita a la comunicació i amb confiança, aspecte molt important perquè els infants es sentin còmodes, on tots pertanyen a un mateix grup classe.

http://primerespeuades.blogspot.com.es/ "El canvi de bolquers".

Aquesta pràctica que comenta la companya parla sobre l'hàbit d'higiene, en concret, el canvi de bolquers.Es comenta al blog que el bolquer es canvia durant unes determinades hores, però tambe, sempre que l'infant el necessiti. En aquest punt estic d'acord ja que cada infant és diferent, per tant, tenen diferents necessitats, no obstant, es pot realitzar un horari prèviament que sigui flexible segons les necessitats dels infants.

També un altre punt que comenta la companya i que veig molt important és l'autonomia que també es treballa de manera que els infants pujen l'escala per pujar al canviador, i això fa partícip a l'infant, ja que aquesta activitat és tant important i educativa com altres.

En aquesta activitat també es treballa el contacte afectiu, ja que es duu a terme una comunicació entre educadora i infant, per mitjà de paraules, contacte visual, somriures... que fa que l'infant es senti bé en aquell moment, i l'educadora recolza amb gestos i paraules les seves accions que està realitzant per comunicar-ho a l'infant i que aquest ho sàpiga veure.


- Competències:

Les meves etiquetes fan referencia a l'observació per part de l'educadora als aprenentatges dels alumnes dins de les seves diferències, creant situacions d'aprenentatge en diversos espais.



No hay comentarios:

Publicar un comentario