viernes, 29 de marzo de 2013

Segons les meves creences

En aquesta entrada vaig a parlar de les creences que vaig tenir a l'hora de realiztar l'activitat d'experimentació que vaig posar en pràctica amb els nadons.

- Innovació.

Això fa referència al material que vaig decidir presentar als infants, que en aquell cas era la primera vegada que experimentaven amb ell. Jo personalemnt estava segura que els infants experimentarien amb la gelatina, manipularien, provarien... i de seguida vaig proposar-ho a la tutora d'aquest grup. El resultar de l'activitat va ser molt positiu i d'acord amb les meves expectarives.

- Treball individual i en equip.

Aquesta activitat que vaig proposar animava als infants tant a experimentar en petit grup o de manera individual. Finalment la majoria va experiemtar de manera individual, encara que els nadons podien desplaçar-se dins l'espai preparat per l'activitat.

- Temps de l'activitat.

Com que hem de tenir present els interessos dels infants, primerament vaig proposar un temps orientatiu d'uns 15- 20 minuts per realitzar l'activitat. Una vegada en l'activitat és quan ens adonem si els infants responen positivament amb l'activitat, o en canvi s'avorreixen i perden l'interès, per això hi ha que tenir present l'interés dels infants, d'aquesta manera una activitat es pot terminar abans o més tard del que es tenia pensat.

- Escolta activa.

Com en totes les activitats d'experiementació, els infants decidien el que volien fer amb els materials, per tant jo vaig tenir el rol d'observadora fora de l'espai delimitat per l'activitat, sense perdre cap detall dels infants, i estant molt atenta i disponible per ells en qualsevol moment.
- Avaluació.

Una vegada varem acabar l'activitat, vaig autoavaluar-me per veure si l'activitat havia funcionat, com havien estat els infants i pensant coses que es podrien millorar per la pròxima vegada, o amb un altre grup d'infants.

- Competències:

Les etiquetes fan referència a les meves creences i el meu punt de partida com a estudiant i practicant, i a l'experiència viscuda en aquesta activitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario