jueves, 21 de marzo de 2013

El meu concepte d'infant



Reflexionant sobre el concepte que tinc d'INFANT he arribat a la següent conclusió:

Un infant és un ésser amb moltíssimes capacitats com...

- DESCOBRIR
- EXPERIMENTAR
- MANIPULAR
- IMAGINAR
- PENSAR
- APRENDRE
- EXPRESSAR
- OPINAR
- TRIAR
- SOMIAR
- ESTIMAR
- ....



... I moltes més que nosaltres, com a mestres hem de saber treure de cada infant, amb la nostra bona pràctica educativa, a través de diferents activitats, materials, espais i tot el que sigui necessari per poder avançar i progressar en cadascú dels infants per que puguin aprendre amb un bon clima de seguretat i confiança.

Tot aixó té a veure amb les meves creencies que tinc al darrera, com l'experiència que vaig tenir com educadora, primer de pràctiques, i després com a educadora infantil, i em vaig adonar de la quantitat de capacitats que poden desenvolupar els infants, sempre que mostrem una actitut de motivació que transmetem   i que és important, com una bona actitud d'escolta.

A la meva estada a les pràctiques, vaig veure diferents exemples d'educadora infantil, diferents metodologies i en totes vaig veure una bona pràctica del treball amb infants. Això ho vaig veure per l'adaptats i còmodes que estaven els infants amb la seva educadora, com se l'estimaven, i això es un gran exemple de que els infants es sentien molt bé a la seva aula i podien construir el seu coneixement.

- Competències:

Les meves etiquetes fan referència a les meves creences i concepcions que tinc del concepte d'infant, per la meva estada de pràctiques i l'observació directa de les tutores del centre.



No hay comentarios:

Publicar un comentario