martes, 2 de abril de 2013

Reflexió sobre l'espai i el temps a l'escola.

Segons els espais del centre:
A l'educació infantil sempre ens han dit que "tots els espais són educatius" i és totalment cert. 
Com educadores o mestres hem de cuidar tots els espais, tant del centre com de la pròpia aula, per la seva importància que té per proporcionar possibilitats d'aprenentatge, d'escolta, d'informació... per els infants, les famílies i els propis professionals que formen part de la comunitat educativa.

Els espais, molts parlen per si sols, i donen molta informació de com és el centre en si mateix, com els plafons, i els espais han de convidar a que es realitzi qualsevol situació, que siguin espais de qualitat, que doni confiança i seguretat, transparència, és a dir, que siguin espais oberts o que es pugui veure que passa a cada espai, també llocs d'intimitat i també que convidin a la comunicació, llocs de reunió per professionals del centre, per famílies, per infants...

Els espais de l'aula també hem de tenir present l'opinió dels infants, ja que ells s'han de sentir molt bé per poder aprendre, hem d'escoltar-los per proposar espais segons els seus interessos.

Segons el tractament del temps:

El temps és un concepte molt abstract pels infants i nosaltres hem de guiar als infants a que identifiquin aquest concepte, amb ajuda de rutines, activitats, propostes, plafons... 
Durant la jornada escolar hi ha molt moments als qui dediquem diferents temps, i ens hem de planificar segons els interessos i les necessitats dels infants.

- Competències:

Aquestes etiquetes fan referencia a la forma en la que utilitzem les nostres eines per crear situacions d'aprenentatge, en quant a l'espai i el temps, segons els objectius i les necessitats dels infants.

No hay comentarios:

Publicar un comentario