viernes, 29 de marzo de 2013

Un cas real seguint l'exemple de Susana

El cas que vaig a exposar a continuació és arrel una observació que vaig fer a una educadora infantil de l'escoleta on vaig realitzar les pràctiques 0-3. L'educadora és la tutora del grup d'1 a 2 anys.

"És l'hora de dinar, i els infants ja estan preparats per rebre el menjar a la taula. L'educadora i jo repartim els plats als infants, i comencen a menjar. Una nena diu que no vol menjar perquè no l'agrada, l'educadora la mira i l'anima verbalment a que comenci a menjar poc a poc. L'educadora li retira la mirada i va a ajudar a un altre nen, mentrestant la nena no menja. L'educadora li ha deixat un temps per veure si menja tota sola, pero al veure que no ho fa, s'acosta a ella possant-se a la seva altura i li anima una altra vegada amb paraules perque la nena provi el menjar. La nena li fa que no amb el cap,  i l'educadora li pregunta si alguna vegada ha provat aquest menjar, i la nena li contesta que no, però que no l'agrada. L'educadora davant aquesta resposta, li diu que si no ho ha provat mai no sap si l'agrada o no, i agafa la forquilla de la nena i pintxa un tros del menjar perquè s'animi a provar, i li diu que si després no l'agrada, no ho menjarà però almenys ja ho ha provat. La nena accepta, prova el menjar i com veu que li ha agradat, decideix menjar una mica més tota sola".



- Competències:

Aquestes etiquetes fan referència a la reflexió sobre el treball d'una educadora d'un centre d'educació infantil, i les bones pràctiques que es realitzen.



No hay comentarios:

Publicar un comentario