jueves, 11 de abril de 2013

L'organització d'un centre escolar

A continuació reflexionaré sobre el tipus de jornada a l'escoleta on vaig realitzar les pràctiques, en concret sobre l'aula de 1 a 2 anys.

En aquell moment quan vaig realitzar les pràctiques, l'aula on em vaig sentir més còmoda va ser la d'1 a 2 anys i em va agradar molt la seva manera d'ensenyar i treballar amb els infants. Crec que l'horari que seguia aquesta aula era idoni pels infants, i crec que respectava els temps de cada infant, tenint temps necessari per cada activitat. També he de dir que la tutora no es tancava del tot en el seu horari, ella tenia un horari prefixat però sempre estava molt atenta als infants i als canvis que es podien realitzar dia a dia i que no es poden planificar, cosa que em va semblar bastant bé. 

Per exemple, si un infant tarda més en menjar que un altre, la tutora no li ficava prisa, igual que si un infant necessitava un canvi de bolquer mentre la resta està realitzant una activitat. També ho veia al pati, i a altres situacions on la tutora es mostrava respectuosa amb tots els infants en quant al temps i necessitats de cadascú, ja que tots els infants són diferents.

A l'horari que mostraré a continuació s'observa les diferents activitats i els temps dedicat a cadascuna (que no és tancat) i es veu flexible i segons les necessitats dels infants.

- Competències:

Les meves etiquetes tenen a veure amb les competències de reflexió sobre el funcionament del centre i  els processos d'ensenyança-aprenentatge.


L'horari de l'aula d'1 a 2 anys és el següent:








Hora

Què fem?
7.30 -9 .30
Arribada i acolliment dels infants
Joc lliure
9.30– 10.00
Esmorzar
10.00 – 10.45
Activitats programades
10.45 – 11.00
Pati
11.00 – 12.15
Higiene personal, canvi de bolquers i descans
12.15 – 12-30
Pati /Joc lliure i higiene pels que no es queden a dinar
12.30 – 13.00
Primera sorida i dinar
13.00 – 14.00
Higiene personal, canvi de bolquers, joc lliure i preparació per la segona sortida
14.00 – 14.30

Segona sortida o joc lliure

No hay comentarios:

Publicar un comentario